الجمعة، 3 أكتوبر 2008

شعــــــــاع



عيال الشارع السهران
خلاص كبروا
ورضيوا ف ذل ايامهم
صيام ابدى
فــ ليه ضيك
يبل الليلة احلامهم
خشاف ماسخ ... ؟؟
.
.
.
من قصيدة محاق..للشاعر/ وائل فتحي
عدسة/ خليل عز الدين

هناك 27 تعليقًا:

كراكيب يقول...

حلوووووووة اوي كلماته يا احمد بجد

واللا الصورة
دي انت وصحابك واللا ايه
:)

كل سنة وانت طيب

miro el niro kwaniro

Jack Sparrow يقول...

شعاع من قصيدة محاق ؟؟
..
اخي احمد الشاعر
سعيد بتعرفي عليك
اعجبني المقطع بشدة .. ربما لان وقعه جديد جدا على اذني
رائع

و الصورة تحمل معاني شديدة و ملائمة للمقطع

تحيات القبطان جاك

يس

كرانيش يقول...

دايما خليل صوره معبره
ودايما تلقى وائل مخبى وشه فى الصوره
ودايما بستمتع بشعرك

ahmed_k يقول...

عبال الشارع السهران
بيعانوا من البطاله
وفقدان الأمل في شعاع ضوء
يعيد إليهم الأمل
هذا ما فهمته من القصيده

لكني أرى أنه لكل مجتهد نصيب
وأن الله لا يضيع أجر من أحسن عملا
فاليسع كل منهم ولا بد أن يجد فرصته
فالأمل لا يأتينا
بل علينا أن نجتهد في السعي إليه

وفقك الله دوما لما فيه الخير

تقبل مودتي

وائل فتحي يقول...

ايه ده ؟؟؟

ده..انا.

تشكرات يابرنس الدموع المكبوتة

والصورة جامدة


طبعا.... بس

shaimaa samir يقول...

خلاص كبروا
ورضيوا....

ليتنا نعيش باصرار الاطفال وعندهم


تحياتى

احمد الشاعر يقول...

كراكيب/

شكرا لتعليقك..
دي كلمات شاعر العامية المتألق دائما وائل فتحي..وفعلا المقطع جامد جداااا

فعلا الصوره أنا أصحابي شعراء العاميه رامي عادل ومصطفى نوبي والمطرب الجامد جدا محمود وحيد..

وأرق تحياتي(:

احمد الشاعر يقول...

القبطان جاك/

تحياتي إليك بلغة القراصنه بما أني قرصان متقاعد..

فالتدع السرور لي..فأنا أيضا سعيد بمعرفتك

أشكرك على التعليق

تقبل رفع قبعتي قليلا وتحياتي أيضا

احمد الشاعر يقول...

كرانيش/

أولا تحياتي
ثانيا أنا معاكي جدا في أن خليل مصور رائع..

بس اللي مخبي وشه في الصوره ده هو أنا..
والكلمات دي كلمات وائل

بشكرك جدا على تعليقك

احمد الشاعر يقول...

أبو حميد/

أنا عايز أطمنك أن عيال الشارع ده مجتهدين جدا ومبيعانوش من أى بطاله الحمد لله...

بس يا سيد احمد تفكر أن المشكلة بس البطاله وفقدان الأمل..

دايما بيكون جوانا زحمه وصراع نفسي بين حجات كتير جدا ممكن تخليك سهران زي عيال الشارع

تحياتي يا أبو حميد يا جامد

احمد الشاعر يقول...

صاحب الجلاله مشرفنا.. كرسي بسرعه يا أبني ..

وائل باشا أعترفلك بسر لطيف..

أنا بضعف بشدة قدام منحوتات خليل وسيمفونياتك .. والدموع المكبوته

بسس

احمد الشاعر يقول...

شيماء سمير/

توقفت قليلا أمام تعليقك..تأملته

أقتنعت به في بادئ الأمر

ثم قلت لنفسي أن أصرار الأطفال نابع من عدم أصطدامهم بما نفاجئ به يوميا

ولكن .. ليتنا حقا

أرق تحياتي..

Unknown يقول...

برافو ..

الكلمات حلوة على الصورة ..
أحمد هو وائل فتحي له مدونة على الانترنت اقدر اقراها ؟؟
لأن الكام سطر دول عجبوني اوي ..
ممكن يا احمد لو في امكانية تدلني عليها ؟؟

احمد الشاعر يقول...

شيماء علي/

أنا سعيد بجد أن الكلمات عجبتك
وسعيد بتعليقك كمان

آه طبعا ليه مدونة أحلام شكك وده اللينك وهو موجود في أول اللينكات اللي عندي للمدونات
http://a7lamshokk.blogspot.com/

وسلام

كـــيــــــــارا يقول...

اممممممممم كلام جديد ومؤثر

جميللله اوي يااحمد

تحياتي

كيارا

غير معرف يقول...

بل يرون ما لا نراه نحن
فلديهم عيون ملائكية

ثق فيما اقوله لك..

تحياتى

شيماءسمير

غير معرف يقول...

عيد سعيد

ونصر اكتوبر كبير

وتحياتي الطيبة

احمد الشاعر يقول...

كيارا هانم/

أشكرك على تعليقك

ولكي أرق تحياتي .. فالتتقبليها

احمد الشاعر يقول...

شيماء سمير/

أقر أنا أحمد نبيل خضر بأني أثق في كلامك يا شيماء..

تقبلي عظيم تقديري وامتناني

احمد الشاعر يقول...

حبيب هارتي وائل المصري/

أيه يا أبني أنت زعلان مننا ولا أيه؟؟

كل سنه وأنت مبدع يا عم وائل

تقبل بالغ سروري بمرورك

لا يدوم اغترابي يقول...

حلوة اوي الكلمات دي

بسيطة و بتوصل من قبل ما تتقري

وجميلة مدونتك

استمتعت كتير بجولتي فيها

ولو تسمحلي هتابعها ان شاء الله

تحياتي :)

هانى المصرى يقول...

السلام عليكم.. كل سنه وانت طيب يا احمد
انا كمان اكتب شعر العاميه ويسعدنى لو اصبحنا اصدقاء .
لكن انا اكتب شعر العاميه الاقرب للاغنيه .
وعلى فكره يا احمد فيه فى دماغى موضوع وممكن ننفذه مع بعض وهو تكوين فريق غنائى ونعرض اغانينا فى ساقية الصاوى ايه رايك انا ناقصنى حد يكون بيعرف مزيكا كويس وحد صوته حلو.
فى انتظار ردك ..وسلملى على مصطفى .
هانى

احمد الشاعر يقول...

لا يدوم أغترابي/

إنه لشرف عظيم
سعيد بتعليقك وتشريفك مدونتي المتواضعة
خلاص بقينا اصحاب والمدونة مدونتك
منتظر رأيك على رأس كل موضوع


أرق تحياتي محملة بباقة زهور بنفسج

احمد الشاعر يقول...

عم هاني بك/

اولا إزيك ويارك الأيام اللي فاتت كانت خير عليك

ثانيا لا أرفض التعاون والعمل مع أي شخص ، ولكن محتاج أننا نتكلم أكتر ،هسيب أيميلي وأبعتلي عليه رقم تليفونك وأنا هكلمك..وربنا يقدم اللي فيه الخير
elsha3er000@yahoo.com

ثالثا
سلامك وصل

لك بالغ تقديري إلى جانب تحياتي
فلتتقبلها

احمد الشاعر يقول...

نسيت يا هاني أعرف رأيك في البوست .. وخصوصا كلمات صديقي الأستاذ وائل فتحي شاعر العامية وعدسة صديقي شاعر العاميه الأستاذ خليل عز الدين...

أتمنى أن نتحدث قريبا ...

وبس

هانى المصرى يقول...

الكلام طبعا يا احمد بجد حلو لانى بحب النوعيه دى من الشعر ويمكن دخلت عندى وشوفت انا بكتب ازاى .
اما الصوره فتسلم ايدك يا خليل بجد باين فى الصوره انكم اصحاب بجد وهذا ما افتقده .
تحياتى يا ابو حميد

احمد الشاعر يقول...

هاني باشا اللي بيتقل علينا/

شكرا لتعليقك.. مع أسفي لما تفتقد